FacebookTwitter

Modewinkels moeten zestigers serieus gaan nemen

Wat Nou 60? ergert zich er al een paar jaar aan: de modewinkelwereld doet alleen maar hip & jong OF oud & suf. In hip en jong pas je niet omdat de maatvoering te jong is, maar oud & suf wil je niet aan, mooie classics daargelaten. 

Maar misschien gloort er hoop: het gaat zo slecht in mode-en schoenenland dat ING onlangs het rapport 'Old fashion' presenteerde over de kansen die de vergrijzing biedt. En daarin wordt duidelijk gesteld dat het nu hoog tijd wordt dat de modewinkelwereld de ouder wordende consument serieus neemt. Niet als behoeftige bejaarde maar als een normaal mens die er net zo leuk gekleed en geschoend uit wil zien als jongeren. Los van het feit dat het tamelijk belachelijk is dat er een dergelijk rapport nodig is om winkels dat te laten inzien, zijn  we het met de inhoud eens.

Zo willen wij zestigers ook eigentijdse, modieuze kleding, alleen dan wel graag zo gemaakt dat je het aan kunt als je geen maat 34 meer hebt. De materialen willen we graag kwalitatief ietsje beter, een spotgoedkoop jurkje dat prachtig staat op een twintiger ziet er bij een zestiger uit als een spotgoedkoop jurkje. We zien graag ook mooie zestigers in de modecampagnes en dat er naast jonge leuke mensen ook oudere leuke mensen als verkopend personeel in de winkels staan. Ook grotere pashokjes worden aanbevolen door ING en dat is inderdaad prettig, voor elke leeftijdsgroep trouwens. 

Dat de prijskaartjes beter te lezen zouden moeten zijn, de muziek minder hard kan en dat er meer zitplekken moeten komen klinkt meteen wel weer erg bejaard, we houden best van lekkere, stevige muziek. 

Volgens ING hebben vooral winkels al WE, Zara, Miss Etam en de Bijenkorf profijt van deze aanbevelingen.... we zijn benieuwd. 

Intussen is de Bijenkorf in met name Amsterdam voor gewone mensen nauwelijks meer interessant, het hele assortiment in de winkel op de Dam is op rijke toeristen gericht. Echter, bij toeval ontdekten we dat de webshop van de Bijenkorf veel betaalbaarder is, een goed maatassortiment en een prima retourservice heeft. En daarmee lopen ze alvast mee in de winkeltrend: In 2013 kocht al 76% van de mensen tussen de 45 en 65 online. De verwachting is dat die groep dat blijft doen. Met ander woorden: als winkels ons nog op bezoek willen krijgen, moeten ze nu wel echt aan de slag, anders kopen we binnenkort ALLES online.  

Foto: Ari Seth Cohen, www.advanced.style

Tweets @watnou60

RT @liefdevoorzorg: Hugo Borst heeft gelijk: veranderingen in de zorg moeten sneller! Zijn jullie het daarmee eens? 😊https://t.co/XkIOc7exK9
dec 03replyretweet
Kijk op https://t.co/DOdCjEGBI5 en maak kans op het boek Inktspot https://t.co/S0I3dq8e2V
dec 03replyretweet