FacebookTwitter

Afvallen door meer te eten

Het is weer februari dus de eerste lijnpogingen zijn waarschijnlijk alweer gestrand.  Tig mensen gingen op dieet. Entig kilo's verdwenen... en komen weer even hard terug. Want de meeste diëten zetten ons lichaam in de overleefstand en dus gaat ons lieve lijf onmiddellijk extra voeding opslaan zodra we weer normaal gaan eten. Zeker als we iets ouder zijn gaat dat heel snel. De truc om op gewicht te raken en te blijven is dus niet minder te eten maar juist genoeg zodat je lichaam geen honger gaat ‘lijden’. De oplossing is even simpel als doeltreffend: In plaats van 3 maaltijden plus een aantal tussendoortjes per dag overstappen naar 4 volwaardige maaltijden. Je lichaam dus juist te eten geven als het een hongersignaal uitzendt. In haar boekje 'De vier maaltijden revolutie' legt voedingswetenschapper Meijke van Herwijnen het glashelder uit. Aangevuld met tips en informatie is dit een super inspirerend boekje. Naast het ontbijt en het diner introduceert zij de brunch en de dunch als extra eetmoment. Zodat je consekwent om de 4 uur eet en de snaaimomenten omzeilt. Dat vergt enige aanpassing want 4x eten past niet altijd in een werk- of studieschema maar het is eigenlijk heel erg logisch. En zeker het uitproberen waard! De vier maaltijden revolutie, Uitgeverij Visiom, € 8,99, hier te koop. Recepten en tips vind je op 4maaltijdenrevolutie.nl

Foto's pastasalade en Griekse salade op homepage: Tiramisustudio's/FreeDigitalPhotos.net

Tweets @watnou60

RT @liefdevoorzorg: Hugo Borst heeft gelijk: veranderingen in de zorg moeten sneller! Zijn jullie het daarmee eens? 😊https://t.co/XkIOc7exK9
dec 03replyretweet
Kijk op https://t.co/DOdCjEGBI5 en maak kans op het boek Inktspot https://t.co/S0I3dq8e2V
dec 03replyretweet