FacebookTwitter

Wie zijn Door!Media?

 

Door!Media is een initiatief van Margreet Hagdorn, Ingrid van Dijk en Koos de Boer. In 2011 maakten zij het tijdschrift Door!Magazine. Dit tijdschrift bood inspiratie aan ouderen om mee te blijven doen in de maatschappij, op wat voor manier dan ook. Het magazine, een jubileumuitgave van de Stichting Hofjes Codde en van Beresteyn, werd met dermate enthousiasme ontvangen dat de makers geïnspireerd het multimediale platform Door!Media hebben opgericht. 

Deze site watnou60.nl is onderdeel van het platform ‘Door!Media’ met verschillende initiatieven voor actieve zestigers. We organiseren huiskamergesprekken over onderwerpen die onze groep raken en we hebben speciale aanbiedingen. 

Koos de Boer (meer dan 60)

 

Over genieten gesproken

Ik had meteen een eigen logo, visitekaartjes en briefpapier toen ik met pensioen ging. Voor mij was het volkomen logisch dat ik als zelfstandige door zou gaan met wat ik 47 jaar in loondienst had gedaan, Maar tot op de dag van vandaag moet ik mij daarvoor verdedigen. Tegenover heel veel mensen. 'Je bent toch met pensioen’ schamperen ze, als ik een gaatje in mijn agenda zoek, 'ga toch genieten'. Dat is kennelijk de plicht van de gepensioneerde. Maar ik heb altijd al genoten. Van tennissen, golfen, reizen, lekker eten, van de liefde om me heen maar vooral ook van mijn vak. Daarom ga ik door en daar geniet ik van. En dat plezier wil ik doorgeven op watnou60.nl! 

Ingrid van Dijk (voorlopig nog geen 60)

Leven in het 'nu'

Het lijkt nog ver, het is nog ver. Ik zie wel wát er komt, óf het komt en hóe het komt. Leven in het nu, dat is mijn motto. Simpel gedacht? Welnee, financieel heb ik mijn zaakjes ‘voor later’ geregeld, sport ik om mijn lijf fit te houden en doe ik een cursus om de geest soepel te houden.  En de innerlijke mens wordt verwend met gezond eten en een goed glas wijn! Tel daarbij op liefde, gezondheid, familie en fijne vrienden. Ja, ik tel mijn zegeningen. Wat het leven verder voor mij in petto heeft? Geen idee, maar ik ga het graag aan.

Daarbij maakt het volgens mij niet uit of je 30, 40, 50, 60 of ouder bent. 

Mijn aandeel aan Door! bestaat o.a. uit ‘alles rond de vormgeving’. Daarbij hou ik sterk rekening met de 60-er van nu die weet wat er in de wereld te koop is en hoe die er uit mag zien:  fris, duidelijk en modern. 

Margreet Hagdorn (bijna 60)

60 rocks!

Ik geef het toe: ik heb er last van gehad. Niet van dat getal maar van de manier waarop er vanaf een zekere leeftijd over mij wordt gedacht. Door jongeren (je pikt mijn baan in) door werkgevers (te oud en te duur), door mannen en media (niet meer lekker) en door marketeers die er van uitgaan dat bepaalde producten niet hot zijn als ik ze ook leuk vind. Daarom ben ik blij met watnou60.nl. Omdat watnou60.nl zelfbewust een plek inneemt en een signaalfunctie heeft. En wat mij betreft is dat signaal '60 rocks!'

Raad van Advies

Door!Media is bijzonder gelukkig met haar Raad van Advies. De leden inspireren, adviseren en houden ons scherp.

Raymond Brood

CEO Human Capital & Benefits Western Europe bij Wills International

 Philo Hermans-Oostdam

 Communicatiespecialist, coach, auteur van 'De wereld draait om jou'

 Jacqueline Smit

Commercieel directeur TMG

 Edo Meerloo

 Consultant en CEO Vrienden van Foncalieu